Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Jimny chat på Norsk
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Har forresten en balenomotor liggende om noen er interessert i en
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Eller er det da slik at om en av dere får det godkjent, så er det bare å få infoen for oss andre, også skal det gå på liket? Altså: "Jamen han har fått!"
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Det er i prinsippet enkeltgodkjenning på slikt, men det er mulig å kreve likebehandling og sende inn klage på forvaltningsvedtak på det grunnlaget og då har du rett til å få ny behandling. Dei kan soklart kome fram til det samme resultatet då, og om en begynner å bråke med sånt kan enkelte drage det langt oppi nasa og bli litt prinsipielle også så ikkje sikkert det er lurt.. Best å holde en dialog og fin tone og sånn seier dei fleste.TaterTot wrote: Det der tok av må jeg si, spesielt siden jeg ikke har peiling på slikt. Så da er det ingen som har godkjent motorbytte i Jimny?
Eller er det da slik at om en av dere får det godkjent, så er det bare å få infoen for oss andre, også skal det gå på liket? Altså: "Jamen han har fått!"
Eg veit ikkje om nokon Jimny med noko anna godkjent enn hevesett.
Fins også en Arctic Trucks med 265/70-16 ellernoko i dekkstørrelse rett nok.
Fleire SJ med SPOA, 31", 33", bodylift,, OME, TM 40, 50 70mm hevesett, 1600 motorer, Volvo 2.0 tilogmed.
Nokre er litt ego på godkjenninga si og skryter ikkje av sånt, enkelte andre har triksa med den og vil ikkje ha snakk om den av den grunn.
Det har vore endel styr med triksing på vekt og avgift og karosseribytter og importer spesielt langs grensa så derfor er slikt blitt mykje strengare.
No må det foreksempel være to på jobb for å få godkjent noko, så ikkje ein BT-mann kan jukse aleine.
Eg hadde en SJ som tidligere hadde blitt godkjent heva på juksemetoden med baksete. Du går i kontrollhallen og får påført godkjent baksetemontering på kontrollseddelen, stjeler pennen til kontrollmannen og fører på ekstra på seddelen det du ønsker deg før du gir lappen til dama i disken som skriver det på vognkortet. Ser frå tid til anna biler på finn med sånn "godkjenning". Jukset var rydda bort når eg kjøpte den.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Blir jo spennende å høre hva noen sier ved evt forsøk. Det er vel motorkraft, utslipp, og bremsing som er hovedfaktorene?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
liker swift sport eller ignis sport stoler , men er vanskelig å få tak i, så først til mølla om det kommer noen til salgs
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
MadsV wrote: Angående dekkdimensjon, hadde besøk av Bernt Solheim idag. Han kjøpte dei gamle felgane mine. Fikk vite at han har den eine Arctic truck jimnyen! 255 dekk er den godkjent med. Men korleis dei har godkjent det veit han ikkje, for der finns ingen papir som går god for dekka, så den er nok berre godkjent sidan det va Arctic truck som bygde dei. Han var ikkje videre imponert over bygget deira, med heveklosser på fjører og lengre dempera(mulig vitara). På full flex var bremseslangane som gitarstrengar!
Tøff den bilen! Tro om han sliter med hjullager, slik enkelte her inne sier de gjør noe så til de grader, med 31+ hjul?
AT typegodkjenner visst byggene sine , trolig via TUV . Har selv hatt 08` land cruiser AT37 med sperrer osv, og der og var det klosser på fjærer, karosshev på klosser osv. Men flyttet akslinger ++ på den da pga hjulstørrelse.
Flotte biler å kjøre, men ikke så fancy bygd som mange tror desverre.
Bernt sin er vel faktisk den eneste AT jimnyen i live nå tror jeg, den andre ble krasjet i trøndelag og presset.
Mener de endra caster vinkel på de ved å senke radius arm innfestning i rammen...
Er vel strengt tatt kun vognkortet og skjermbredderne som er spesielt, men han er garrantert å holde bra verdi på bilen sin iallefall!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
MadsV wrote: Han skal bygge om til forsterka drivakslinger framme no, 26spline. Og ny arb diff, skulle til island på offroadtur i sommer heldiggrisen. Fikk melding med han no, han likte godt ignis recaroane mine og leiter på ebay etter ett sett :lol:
Nice, island hadde vært noe
Han kjører vel med rockwatt boks også mener jeg?
Så en video på test at HD akslene til longfield/trailgear, der de testet de til destruksjon i momentbenk.. Akslingen tålte ca 90% mere moment før den røyk enn en orginal! Og selve leddet er jo massivt kontra orginalt, attpåtil 33 splines..
Veldig fornøyd med mine, fikk go følelsen av kvalitet når de kom ut av esken, håper det holder seg slik.
Jeg skulle derimot gjerne forsterket akslingene med slike «truss» braketter, men jeg er slettes ingen sveiser...
Please Log in or Create an account to join the conversation.