Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Jimny chat på Norsk
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Resten gjøres evnt i profil innstillingene.
Spent på hvordan bilen er i djupsnøen når dere forteller slik, da 29`` ikke er rare dekkene å flyte på..
Men i skogen har den sjokkert meg selv uten air lockers! Nå er ikke bilen min så innmari lett lengre mtp vinsj osv, men fortsatt et godt tonn lettere enn en patrol tipper jeg.
Har dere mest tro på mud terrain , eller gode nye vanlige piggdekk i samme dimensjon, for kjøring i djupsnøen?
Spekulerer litt hvilke dekk jeg skal kjøre med på det treffet.
Skal ivei å helseipe mud dekka mine på tirsdag uansett, da jeg har god erfaring med det på alle føre, men også pga bilens vekt er nesten for lav til de stive knastene. Tror seipingen gjør stor forandring for jimnyen
Men lurer litt på om de normale vinterdekka faktisk kan være bedre enn seipa mud i dyp snø pga mindre graving med finere mønster?
Eller takler mud dekkene generelt bedre å kjøre lave trykk enn vanlige dekk, som da gjør de bedre?
Har kun kjørt lave trykk i snøen med mud terrain tidligere, aldri vanlige dekk.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- muto
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
muto wrote: any activity in february? i will be visiting Oslo from 12-17.2. Could be fun to meet some Suzuki hobbyist.
Not that I know of no, Sorry. Not much around Oslo either
Nice of you to ask anyways!
Usually only sporadic meets at other general offroad events, or garage meets now and then.
The annual meet in august september is the only large Suzuki event.
This year (as the last) at Svarstad in south of Norway, i will be adding more info on it in the Norwegian section some time in the next couple of months.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
OlaGB wrote: Jepp, øverst i tråden er det meny for subscribe eller unsubscripe..
Resten gjøres evnt i profil innstillingene.
Spent på hvordan bilen er i djupsnøen når dere forteller slik, da 29`` ikke er rare dekkene å flyte på..
Men i skogen har den sjokkert meg selv uten air lockers! Nå er ikke bilen min så innmari lett lengre mtp vinsj osv, men fortsatt et godt tonn lettere enn en patrol tipper jeg.
Har dere mest tro på mud terrain , eller gode nye vanlige piggdekk i samme dimensjon, for kjøring i djupsnøen?
Spekulerer litt hvilke dekk jeg skal kjøre med på det treffet.
Skal ivei å helseipe mud dekka mine på tirsdag uansett, da jeg har god erfaring med det på alle føre, men også pga bilens vekt er nesten for lav til de stive knastene. Tror seipingen gjør stor forandring for jimnyen
Men lurer litt på om de normale vinterdekka faktisk kan være bedre enn seipa mud i dyp snø pga mindre graving med finere mønster?
Eller takler mud dekkene generelt bedre å kjøre lave trykk enn vanlige dekk, som da gjør de bedre?
Har kun kjørt lave trykk i snøen med mud terrain tidligere, aldri vanlige dekk.
Eg er usikker, har gått veldig bra med vanlige vinterdekk med meg, men har ikkje tappa ekstremt langt ned på dei.
Med seipa MT er det nok greit. må nok være ganske forsiktig på gassen for å unngå at dei graver seg ned.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
yakuza wrote:
OlaGB wrote: Jepp, øverst i tråden er det meny for subscribe eller unsubscripe..
Resten gjøres evnt i profil innstillingene.
Spent på hvordan bilen er i djupsnøen når dere forteller slik, da 29`` ikke er rare dekkene å flyte på..
Men i skogen har den sjokkert meg selv uten air lockers! Nå er ikke bilen min så innmari lett lengre mtp vinsj osv, men fortsatt et godt tonn lettere enn en patrol tipper jeg.
Har dere mest tro på mud terrain , eller gode nye vanlige piggdekk i samme dimensjon, for kjøring i djupsnøen?
Spekulerer litt hvilke dekk jeg skal kjøre med på det treffet.
Skal ivei å helseipe mud dekka mine på tirsdag uansett, da jeg har god erfaring med det på alle føre, men også pga bilens vekt er nesten for lav til de stive knastene. Tror seipingen gjør stor forandring for jimnyen
Men lurer litt på om de normale vinterdekka faktisk kan være bedre enn seipa mud i dyp snø pga mindre graving med finere mønster?
Eller takler mud dekkene generelt bedre å kjøre lave trykk enn vanlige dekk, som da gjør de bedre?
Har kun kjørt lave trykk i snøen med mud terrain tidligere, aldri vanlige dekk.
Eg er usikker, har gått veldig bra med vanlige vinterdekk med meg, men har ikkje tappa ekstremt langt ned på dei.
Med seipa MT er det nok greit. må nok være ganske forsiktig på gassen for å unngå at dei graver seg ned.
MT er jo suverene når det er noe å få tak i neddi der, evnt gjørmeforhold, men i dyp snø ja hmm.
Mine erfaringer med MT er at en må laangt ned i trykk. Typ 0.3-0,4bar når det virkelig er dypt å trått føre.
Men ja, usikker om vanlige dekk oppfører seg bra med 0.5bar.
Kommer forhåpentligvis endel snø nå, så håper jeg får testet og sammenlignet litt!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- BerntS
- Visitor
-
Public
Har akkurat bestilt nye vinterdekk, var ikke mye å velge i i min dimmensjon så falt ned på dunlop grandtrek sj6
Får se hvordan det funker nå bilen er skrudd sammen igjen
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
TaterTot wrote: www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=13...s&WT.synd_type=agent
Sett denne?
Er det noko spesielt eg ikkje ser?
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
En ting jeg lurer på er forskjellen mellom H/L giringsystemet på Jimny. Noen har jo egen stang, andre har de knappene i dashbordet. Er det noe kvalitetsforskjell på de to systemene?
Please Log in or Create an account to join the conversation.