×
BigJimnyMeet (North) 2024 (12 Jan 2024)


BigJimnyMeet 2024

14th July 2024
Parkwood Nr. Leeds

Booking now open - EARLY BIRD DISCOUNTED PRICE

Click HERE for details

× Et område for norske høyttalere.
Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden

Jimny chat på Norsk

More
27 Dec 2018 15:03 #199495 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Ja, forbausa at den ikkje drog rett på Valgermo.. Men var nok ikkje kasko så glapp vel utanom systemet.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
29 Dec 2018 20:43 - 29 Dec 2018 20:43 #199678 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
www.finn.no/136578780
Vurderte ett øyeblikk å by 5000 for den her, alltid hatt lyst på åpen Jimny. Men etter å ha visualisert kor mange timar og cash som må til for å rette det hjørnet der so stoppa det med tanken :lol:
Billigere å berre importere seg en evt
Last edit: 29 Dec 2018 20:43 by MadsV.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
02 Jan 2019 07:07 #199866 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Cab'ane er spanske også(?) så eg ville vel heller kjøpt eit japansk vrak for 3000,- enn denne..
Fantasipris sjøl som heil bil når det sto ein i Molde til 39000,- med 105000km med tak som ikkje lek..

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
02 Jan 2019 07:25 #199868 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk
Av det lille jeg har lest om de cab`ene, så er det vel ikke dårligere jimny å finne?
Har forstått det slik at de har holdt dårligere kvalitet, samt rustet mer enn normalt for Jimny å være.

Vil nesten tro det hadde vært enklere å fått den blå på veien, enn den cab`n?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
02 Jan 2019 18:53 #199907 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
Var ikkje klar over at det var så mykje dårligere kvalitet på dei spanske.. det blir uansett med tanken :lol: når den raude må byttast blir det sikkert en heilt ny likevel

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Jan 2019 21:44 #200094 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Da skal jeg trenge meg på her, på norsk. Øke antallet i tråden med flere titals prosent.

Nå har jo dere noen ganske fine eksemplarer av denne bilen. Vurderer å få pussa opp min. Er dere villige til å dele litt kunnskap?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Jan 2019 21:51 #200096 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk

TaterTot wrote: Da skal jeg trenge meg på her, på norsk. Øke antallet i tråden med flere titals prosent.

Nå har jo dere noen ganske fine eksemplarer av denne bilen. Vurderer å få pussa opp min. Er dere villige til å dele litt kunnskap?


Velkommen ombord, og takker for smigrende kommentar !

Vi skal nok hjelpe så godt vi kan :)
Hvor er du ifra?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Jan 2019 22:10 #200098 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Nå er jeg flytende rundt på østlandet. Nå om dagen er jeg i Oslotraktene.

Den oprinnelige planen var å sette fingra i den nye Jimnyen i 2020, da jeg egentlig skulle vært i utlandet å jobbet i år. Men den planen gikk ikke helt etter planen, hvertfall ikke enda. Ett år ute hadde jo gitt et greit budsjett til slikt også. Det ser jo ut til å være en fin ny bil.

Det jeg lurer på er litt kostnader, kanskje modifikasjoner som burde gjøre, hvor å begynne? Jeg ønsker å beholde bilen mest mulig orginal utseendemessig, men åpen for forslag. Digger denne lille bilen veldig, og har lyst til å beholde den lenge.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Jan 2019 22:44 #200100 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk

TaterTot wrote: Nå er jeg flytende rundt på østlandet. Nå om dagen er jeg i Oslotraktene.

Den oprinnelige planen var å sette fingra i den nye Jimnyen i 2020, da jeg egentlig skulle vært i utlandet å jobbet i år. Men den planen gikk ikke helt etter planen, hvertfall ikke enda. Ett år ute hadde jo gitt et greit budsjett til slikt også. Det ser jo ut til å være en fin ny bil.

Det jeg lurer på er litt kostnader, kanskje modifikasjoner som burde gjøre, hvor å begynne? Jeg ønsker å beholde bilen mest mulig orginal utseendemessig, men åpen for forslag. Digger denne lille bilen veldig, og har lyst til å beholde den lenge.


Den nye er definitivt flott, liker den godt. Men for meg som liker å bruke bilen litt, er det greit at verdien ikke er så høy mtp risiko for småskader osv.

Du får starte litt med å fortelle litt om årsmodell, tilstand, bruksområde og eventuelle ønsker, samt budsjett du ser for deg, så kan nok tipsene komme her!

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Jan 2019 23:06 - 06 Jan 2019 23:08 #200103 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Var en annen tråd innpå her med dine top tre modifications..

Trur eg nevnte skinnrattet mitt. Mykje bedre enn org. plastikk som er originalt i min 2005 modell. Rattet kjøpte eg frå en nyare modell på et høggeri. Føles mykje bedre ut å kjøre no., og seta mine frå en 2004 er også gode.
Er enkelt å ordne og billig om en følger med litt i annonser, og utgjer mykje for kjørepllevinga :)

I norge er jimny ok rustbeskytta når nye, men dette taper seg fort når bilen er ti år eller meir. Eg må ta et nytt rykk på min til våren.

Lag deg gjerne en tråd under "my jimny".

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Last edit: 06 Jan 2019 23:08 by yakuza.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
07 Jan 2019 17:18 #200128 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Jeg ser definitivt det med verdien på bilen. Greit å ha noe som "tåler" en ripe i lakken osv.

Tja, hva er bilen til. Jeg bruker den mest som liten turbil. Gjorde en del i fjor vår mtp. å få den til liten turvogn. Vet ikke om dere så den lange posten. Men det er det jeg vil ha den til, liten turvogn.

Jeg vet jeg burde fått bilen litt stivere, så noen nye fjører og dempere må på. Men ellers vet jeg ikke så mye om mulighetene enda. Har ikke fått gravd så mye heller. Typen ting jeg har lyst til å gjøre er å f.eks kjøre London-Mongolia rally (ser ut til å være flott tur), og annet slikt rart. Det kanskje legger lista litt høyt, men er slikt jeg har lyst til etterhvert.

Så da er jeg åpen for forslag, fra dere som tydeligvis kan en del mer om både bil og skruing enn meg.

Bilen er en godt holdt 1999. Rød så klart, siden sola tar godt tak i den fargen, slik at den tidvis er litt rosa. Bilen har gått 200K, men motoren har ikke gått så langt. 160K ca. Tidligere eier hadde den på oljebytte, hvor verkstedet var litt uheldige, og en mekaniker tok feil flaske med olje. Flaska han tok var fin og ny, men inneholdt også vann. Flaska var fylt med fluidier fra en annen bil, som var reparert. oops.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
07 Jan 2019 17:20 #200129 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Også budsjett da. Tja, det koster vel å få noe slikt på plass, så det må bare avveies behov. Steg for steg.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: yakuza
Time to create page: 0.165 seconds
Powered by Kunena Forum

I hope you enjoy using this forum. Please consider making a donation towards the upkeep of this forum website.

We use cookies to give you the best online experience. Please let us know if you agree to all of these cookies. Accepting the Cookies also accepts the Disclaimers for the website.