Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Jimny chat på Norsk
Litt tungvint no med ferje norge-hirtshals før smyril line til island.
Får håpe den starter oppigjen med anløp innom Norge igjen den ferja.
Men vi er vel for dyre.
Bernt er en kjempekar forresten, synd han ikkje kom på treff i 2018, men traff han sist i 2017 på treffet. Og fleire gonger tidligere på treff når han hadde SJ.
Han må komme seg innom her!!
Arctic Truck bygginga som du sa ja Ola. senka indre fester for radiusarm. og ingenting var gjort med giringa på dei. Det var to opprinnelig, berre en igjen.
Den som Bernt har var bestilt sammen med en XL7 arctic av samme eier tilgomed. Nokon av dokke som kjøpte snorkelen han selger? Var kort type.
axle truss tenker du på forsterking på oversida av hylsa?
Er litt overdrive syns eg så lenge du ikkje skal hoppe. Viktigare å forsterke der kula er innfesta på røret mellom fjørfeste og swivel, og klokka i forkant der det er tynt.. Ellers har eg tilgode å sjå så mykje skader det skal hjelpe mot.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
yakuza wrote: .
axle truss tenker du på forsterking på oversida av hylsa?
Er litt overdrive syns eg så lenge du ikkje skal hoppe. Viktigare å forsterke der kula er innfesta på røret mellom fjørfeste og swivel, og klokka i forkant der det er tynt.. Ellers har eg tilgode å sjå så mykje skader det skal hjelpe mot.
Stemmer.. Har sett noen SJ bilder av knekk ute ved svivel, men ikke jimny.. Jimny har jeg kun sett bøyd og til og med knekt i sveisen på det lange røret, nært diffklokka. Mulig det er tilfeldigheter bare?
Skal nok endel til, enig i det. Og jeg skal ikke misbruke bilen med overlegg. Men det er jo en relativt enkel forsterkning, som mange i både jeep og suzuki miljøet hevder er nokså viktig.. De er trolig noe mere hardcore offroad folk, jeg vil bare forsøke unngå å strande aleine uti skauen
Please Log in or Create an account to join the conversation.
OlaGB wrote:
yakuza wrote: .
axle truss tenker du på forsterking på oversida av hylsa?
Er litt overdrive syns eg så lenge du ikkje skal hoppe. Viktigare å forsterke der kula er innfesta på røret mellom fjørfeste og swivel, og klokka i forkant der det er tynt.. Ellers har eg tilgode å sjå så mykje skader det skal hjelpe mot.
Stemmer.. Har sett noen SJ bilder av knekk ute ved svivel, men ikke jimny.. Jimny har jeg kun sett bøyd og til og med knekt i sveisen på det lange røret, nært diffklokka. Mulig det er tilfeldigheter bare?
Skal nok endel til, enig i det. Og jeg skal ikke misbruke bilen med overlegg. Men det er jo en relativt enkel forsterkning, som mange i både jeep og suzuki miljøet hevder er nokså viktig.. De er trolig noe mere hardcore offroad folk, jeg vil bare forsøke unngå å strande aleine uti skauen
Mulig Jimny har litt tynnare rør enn SJ også. Kjem nok til å forsterke der med noko stag men ikkje så voldsomt som enkelte. Begrensa med tid så då må en prioritere også, og då er det viktigare å få ordna diffhuset i forkant/bakkant på akslinger.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
lowrangeoffroad selger slike forterkninger til aksler. jimny akslinger er breiere en sj så tåler kanskje mindre ? tenkte å gjøre dette med min for å kanskje få mindre flex i dem.
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Mescort wrote: Noen som har bilder av den jimnyen? arctic trucken?
lowrangeoffroad selger slike forterkninger til aksler. jimny akslinger er breiere en sj så tåler kanskje mindre ? tenkte å gjøre dette med min for å kanskje få mindre flex i dem.
Bigjimny har også, par hundrelapper pr aksel så det er ikke dyrt.. Men jeg tør ikke sveise de på uten å ribbe akslingene, da sveiseskillsa er begredelige haha. Får se om jeg får hjelp endag av en god sveiser.
Her er AT jimnyen:
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Muligens i Rally?
Men eg ville vel heller brukt eit lett materiale på toppen av bilen, og et tungt materiale på bunn av bilen. Tipper det er derfor vi ikkje har hørt om det.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Har trua på det selv altså, men lurer mest på hvor godt det sitter i hjulbuer osv da det virker som det er litt lett å vaske bort.
Vært greit å behandlet med noe, imens bilen enda er bra for rust.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Har brukt litt linolje sjøl, innbiller meg at det er greit. Viktigaste er vel å gjere noko så snart som mulig uansett kva en gjer.
Fylte girolje i kanalane på SJ'en min i 2002. Dei var det einaste som ikkje var rusta når den vart dumpa pga rust i 2015.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
yakuza wrote: Niks, men hørt endel skryt. Nokre klager på lukta, men eg er oppvaksen på eit småbruk med sau så eg syns berre det er koseleg.
Har brukt litt linolje sjøl, innbiller meg at det er greit. Viktigaste er vel å gjere noko så snart som mulig uansett kva en gjer.
Fylte girolje i kanalane på SJ'en min i 2002. Dei var det einaste som ikkje var rusta når den vart dumpa pga rust i 2015.
Ei uke ell to med sauelukt, gjør ingenting.
Får handle inn å ta ei økt. Men er ikke helt overbevist om at det stoffet blir værende i innerskjermene bak særlig lenge altså.
Please Log in or Create an account to join the conversation.