Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Jimny chat på Norsk
- OlaGB
- Visitor
-
Public
yakuza wrote: www.finn.no/143595877
Ehh.. What? Billig, ser ut som et dass, men denne kunne en spyla og vaska og solgt for 40000 om resten stemmer. Står ikkje noko om gåen girkasse ellernoko her gjer det?
Ikke eksisterende annonse nå..
Hva var det for noe?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
OlaGB wrote:
yakuza wrote: www.finn.no/143595877
Ehh.. What? Billig, ser ut som et dass, men denne kunne en spyla og vaska og solgt for 40000 om resten stemmer. Står ikkje noko om gåen girkasse ellernoko her gjer det?
Ikke eksisterende annonse nå..
Hva var det for noe?
2005 Jimny med vacuum lekasje på 4wd til 17000,-
158000km, nylig PKK og bra dekk.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Trudde ikkje denne dagen skulle komme på nokre år... har nødt å prioritere min lille familie og då må jimnyen gå desverre
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
De som kjøper den, får seg en billig Jimny mtp alt du har gjort med den!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Så den på Finn nå, kjente den igjen TVERT! Himla fin bil du har bygd der.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Men hvordan lapper man såret?
Please Log in or Create an account to join the conversation.
MadsV wrote: www.finn.no/149375329
Trudde ikkje denne dagen skulle komme på nokre år... har nødt å prioritere min lille familie og då må jimnyen gå desverre
klarer ikkje vente til etter treffet då? Eg hadde av en eller anna grunn mykje tid til bil med småkids i heimen.
Men eg skulle ikkje bygge hus samtidig rett nok
Lykke til med salget og velkomen tilbake igjen!
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
TaterTot wrote: Dere kan jo litt om å sette i stand en bil. Hvordan behandler man best smårust/overlagsrust. Typen steinsprut har tatt litt lakk, også er det nå litt rust der. Rusten er vekk på et blunk med sandpapir.
Men hvordan lapper man såret?
heilt klart best å fjerne til totalt reint og flekke over med 2-komponent epoxygrunning før lakk.
Eg såg nylig igjen en bil eg sandblåste og grunna skikkelig i juli 2011. 1999 VW T4 caravelle.
Når eg såg igjen bilen i fjor var det meste fortsatt like fint.
på understell og slikt brukar eg heller å ha på nokre strøk med owatrol og så bengalakk eller arcanol el.l.
Fins også fleire andre fin produkt.
Det viktigaste er uansett å gjere skikkelig grunnarbeid og legge på nok lakk i fleire tynne strøk.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
No jobber eg med bil kvar dag så det er ikkje alltid lysta er så stor etter jobb :lol:
Eig også i bedrifta så blir endel jobb etter stengetid også..
2k epoxy er best i bunn sålenge du ikkje får tak i fosforsyre
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
yakuza wrote:
TaterTot wrote: Dere kan jo litt om å sette i stand en bil. Hvordan behandler man best smårust/overlagsrust. Typen steinsprut har tatt litt lakk, også er det nå litt rust der. Rusten er vekk på et blunk med sandpapir.
Men hvordan lapper man såret?
heilt klart best å fjerne til totalt reint og flekke over med 2-komponent epoxygrunning før lakk.
Eg såg nylig igjen en bil eg sandblåste og grunna skikkelig i juli 2011. 1999 VW T4 caravelle.
Når eg såg igjen bilen i fjor var det meste fortsatt like fint.
på understell og slikt brukar eg heller å ha på nokre strøk med owatrol og så bengalakk eller arcanol el.l.
Fins også fleire andre fin produkt.
Det viktigaste er uansett å gjere skikkelig grunnarbeid og legge på nok lakk i fleire tynne strøk.
Takker for svar, da skal jeg få kjøpt meg en boks med det, også legge det på bunn. Var innom en butikk i dag, og fikk egentlig bare beskjed om å lakke rett på. Syntes det var litt rart.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
TaterTot wrote: Takker for svar, da skal jeg få kjøpt meg en boks med det, også legge det på bunn. Var innom en butikk i dag, og fikk egentlig bare beskjed om å lakke rett på. Syntes det var litt rart.
Det har eg prøvd, også med sånn rustmelk på. Holder ikkje lenge det nei.kan funke på steinsprut og sånt, men større felt er det liten sjans for at det skal gå bra over tid.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
yakuza wrote:
TaterTot wrote: Dere kan jo litt om å sette i stand en bil. Hvordan behandler man best smårust/overlagsrust. Typen steinsprut har tatt litt lakk, også er det nå litt rust der. Rusten er vekk på et blunk med sandpapir.
Men hvordan lapper man såret?
heilt klart best å fjerne til totalt reint og flekke over med 2-komponent epoxygrunning før lakk.
Eg såg nylig igjen en bil eg sandblåste og grunna skikkelig i juli 2011. 1999 VW T4 caravelle.
Når eg såg igjen bilen i fjor var det meste fortsatt like fint.
på understell og slikt brukar eg heller å ha på nokre strøk med owatrol og så bengalakk eller arcanol el.l.
Fins også fleire andre fin produkt.
Det viktigaste er uansett å gjere skikkelig grunnarbeid og legge på nok lakk i fleire tynne strøk.
Fjerner du all rust i understell/underside før owatrol også?
Please Log in or Create an account to join the conversation.