Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Jimny chat på Norsk
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Fans ikkje sølvgrå som farge i norge før 2004 kanskje?
Det kom en båt med Jimny i 1999 solgt i 1999 til 2001(-02) og så ingen før 2004 igjen. Andre land har m13 frå 2001.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Plutselig litt jimny`s for salg igjen ja.. Endel lave priser, men oftest en grunn til det om en studerer de litt..
Var nettopp en fin 99 mod som ble solgt privat for 62000kr! Kun litt moderate mods på den som hjul og skinn interiør, og nokså lav km (80k km)..
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
TaterTot wrote: Har dere noe kjennskap til Ignis/Swift hybridene, og muligens hvorfor dette ikke blir gjenbrukt på Jimny? Det er jo begge småbiler, med ikke en forferdelig pris.
www.bigjimny.com/index.php/forum/6-jimny...collaboration#204872
Systemet forklart der. Supert når det ikkje veg noko meir enn 6,2kg og reduserer utsleppa nok til at bilen blir mulig å kjøpe her til lands.
burde være enkelt å få på plass i en Jimny. Mulig en ikkje har den heilt store effekten av det i en jimny med mykje meir drivverk oog dra rundt.
Ellers er turbojet motoren som fins i Vitara også super og burde være mulig å få på plass i ein Jimny.
Slik eg har forstått det blir det sett på alternative løysingar for motor i Jimny ila neste år som kan gje muligheiter for import hit til elektrisklandet.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Får bare aldri noe mer info fra Suzuki lokalt, savner info.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Du ser det også på importen at dei ikkje har noko tilsig på bilar og tek inn ein haug i bulk når dei får gode prisar og sel ut lageret over fleire år.
Jimny vart teke inn i 1999, 2004, 2005, 2009 og 2012. og åra mellom/etter har dei solgt ut lageret.
Trur ikkje du får ei stor stjerne i boka med Suzuki sentralt då.
I 2013 vart det solgt litt over 17 stk. 2014 berre 13 trur eg.
www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2013/06/Her-er-Olav-Thons-nye-bil
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Billig Jimny med lav km.
Girkasseproblemer her kan være treg clutchwire og pedalbrakett som svikter.
ofte sprekker i clutchpedalbraketten under dashbordet som virker akkurat slik som står i annonsa. Potensielt sjans å få seg en billig og grei bil her
Eg gidd ikkje køyre til Odda.
Edit: og her ser en et typisk eksempel på norsk jimny, i andre land hadde jimny m13a motor i 2001.
Denne er en 1999 modell som har stått over..
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.