Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Jimny chat på Norsk
Alle våre Suzuki Jimny tilbehør er TUV-sertifiserte. For å utstede sertifiseringene gjennomgikk de svært strenge vei- og off-road tester, samt kvalitetskontroll av materialets mekaniske egenskaper.
TUV TEST RAPPORTER ER ÅPNE AV GODKJENNELSE AV MINISTERIET FOR BAVARISK TRANSPORT.
www.zmode.it/en/about/
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
yakuza wrote:
OlaGB wrote: Tror ingen sitter på papirer for å få større hjul igjennom, så der er det lite muligheter.
Jeg går nok over på regummierte Insa sahara 195/80-15 om jeg får store problemer med de blåkledde på sikt (les; bilde, trusler om avreg osv). De dekka har ca samme diameter som mine MT 235, bare med en mere biltilsynvennlig tekst på siden..
Det kan gå å få det godkjent om en finner en eller anna dokumentasjon. Fins biler i norge med store hjul f.eks USA biler og toyota er det fleire, og eg veit om SJ godkjent med 33" nylig og etpar med 31".
Ja helt klart, får en tak i dokumentasjon så kan det gå fint! Det er stort sett kun det BT krever.
Problemet er bare å få tak i dette, som er bra nok uten å måtte til TUV el.l med den spesifikke bilen.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Sporvidde nektet de endre på uten at eventuelle hjul sto påmontert..
Den kampen gidder jeg ikke ta med de
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Typisk. Dei kan berre senking og skjøner ikkje at auka sporvidde er for sikkerheit ved heving. Skulle vist til AR95575 ☺️ og bedt om likebehandling.OlaGB wrote: Da ble bilen godkjent hevet. Ingen veiing, ingen flex test.
Sporvidde nektet de endre på uten at eventuelle hjul sto påmontert..
Den kampen gidder jeg ikke ta med de
Men gratulerer!
Sent fra min E5823 via Tapatalk
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
MadsV wrote: Flott, grattis! Har du alt klart for å sette igang motorbytte? Har aldri lest meg opp på m16 swap
Mescort wrote: Grattis
Takker!
Ja, mener jeg har alt klart.. Clutch kommer ca tirsdag, ellers har jeg rimelig kontroll tror jeg.. Satser på å rive ut motor nå på mandag.
Har noen planer for eksos og throttle body som ikke blir gjort nå i første omgang, men får ta det litt etterhvert.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
yakuza wrote:
Typisk. Dei kan berre senking og skjøner ikkje at auka sporvidde er for sikkerheit ved heving. Skulle vist til AR95575 ☺️ og bedt om likebehandling.OlaGB wrote: Da ble bilen godkjent hevet. Ingen veiing, ingen flex test.
Sporvidde nektet de endre på uten at eventuelle hjul sto påmontert..
Den kampen gidder jeg ikke ta med de
Men gratulerer!
Sent fra min E5823 via Tapatalk
De var helt enige i det, men ville se det selv før de godkjente pga skjembreddere og evnt berøring ved flex osv.
Får aldri godkjent hjula jeg vil kjøre uansett, så det spiller liten rolle.
Takker!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Iaitoo
- Visitor
-
Public
MadsV wrote: Gikk også lei av alle repeterande spørsmål og det samme oppatt heile tida. Slutta å gå inn på face for ett år sida, og fjerna heile profilen min rett før nyttår. Håper (og trur) at folk kjem tilbake til foruma i tida framover, det er her all god info ligg!
Gikk forresten på en smell i helga og bestilte ei transferkasse fra Rockwatt med 4.16! Er ikkje direkte billig lenger den Jimnyn :laugh:
Har rockwatt ei egen side der man kan handle? Sku gjerne hatt lavere utveksling på min og. Merker jo nesten ikke forskjell på høy og lavgir
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Han har visst mykje å gjer for tida + han ligg etter ein del. (Har ikkje fått kassa mi enda, men den skal ikkje vere langt unna ifølge rockwatt).
Han bygg desse kassene på bestilling med den giringa du vil ha.
4.16 remanufactured gears £490
4.16 new gears. £760
5:1 new gears. £760
6.1 6.4 new gears. £880
Fitting kit includes cradle and speedo adapeter £190
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Eg har nok ei fordelingkasse også kanskje..
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MadsV
- Topic Author
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.