Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden
Godkjende ombyggingar i Norge
Jimny godkjent med 2" trailmaster og sporviddeøkning. AR95575
Vi fører på her om vi finner andre godkjente.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Tviler på det er mange som er godkjent med større modifikasjoner, men vært morsomt å høre om det var flere.
Jimny er for billig bil til at folk reiser å får TUV papirer på de slik enkelte andre ekstrembygg har fått gjort.
Har selv godkjent en Bmw E28 535i til turbo ombygging ++, og en Audi 80 ombygd til RS2 sedan med div stor turbo ++ (1 av 2 godkjent i landet), så jeg har sloss _mye_ med biltilsynet med spesielle godkjenninger.
Det er mildt sagt ikke lett lengre.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Men dersom en finn tyske TUV eller dekra papirer på felger er det mulig å få endra dekkdimensjoner. Har blitt gjort på SJ og Jeep++
Og når en kan få til 235 og 31" og 33" på SJ burde det også gå an på Jimny.
Spesielt når en har en annen på 30" å vise til..
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Hvis de følger regelboka si, så er det ikke mulig å godkjenne noe som helst med å vise til en annen godkjenning desverre. De tilfellene det har gått, er unntak og har med flaks og uerfaren kontrollør å gjøre.. Slike godkjenninger går jo på chassienr, eller tuv papirer på hele serier av karosseri typer.
Hjul er forøvrig det eneste punktet biltilsynet innimellom underkjenner enkeltes tuv godkjenninger og (biler som har vært til godkjenning i tyskland, med ekstreme hjul), meg bekjent. Har vært i kontakt med SFOOR om dette før. Men dette er som oftest ingen problemer om en søker før en godkjenner, og får tilbakemelding at er ok.
Men ja, har du dokumentasjon på deler, så er mye gjort! Men ang store hjul så har dette blitt svært mye vanskeligere de siste 5-10 åra.
Det samme med større motorer. Før kunne du godkjenne med monster turbo bare du hadde bremsepapir på lav effekt, nå må turbo være innenfor max 30%(?) større kapasitet enn dokumentert effekt..
Er forøvrig flere biler i norge som er godkjent med nokså sjuke oppsett, der dokumentasjon er lagd av uærlige sjeler og.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
OlaGB wrote:
Dette har eg personlig vore borte i ja.. Trikset med å vise en ting i kontrollhallen, og påføre noko meir eller noko anna på kontrollseddelen på veg inn i skranka på BT.
For omlag 10-15 år sidan var det ein god del lureri blant BT sine eigne folk, spesielt knytta til import og avgift i grensetraktene. enkelte BT folk importerte i søkk og kav med bilar og ikkje alle hadde reint mel i posen.
Derfor kom det krav om at alle kontrollar knytta til avgift eller import skal vere bemanna med to BT folk.
Men etter dette har det blitt mjuka opp litt og det er meininga at BT skal være meir behjelpelige no.
Det er tilogmed mjuka opp i vektendringar der det tidligare vart låst til produsent sine tal etter mykje lureri med avgifter og US-pickups og GW..
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
Hjul fikk jeg godkjent med hjelp fra zanfi. dem sendte meg tuv papirer på en av sine biler med 235x75x15 dekk på
Så nå er det bare å vente på nytt vognkort
Skal også prøve på 1,6 l motor, men venter litt med dette pga må se om jeg klarer å finne noe nyttig info om dette først
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
kan sende deg det eg har på 1600 godkjenning så langt.
arnfinn(snabel-a)melkebart.com
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- BerntS
- Visitor
-
Public
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- TaterTot
- Visitor
-
Public
yakuza wrote: arnfinn(snabel-a)melkebart.com
Beste domene jeg har sett denne uka.
Og. Gratulerer!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
TaterTot wrote:
yakuza wrote: arnfinn(snabel-a)melkebart.com
Beste domene jeg har sett denne uka.
Takk! Har slutta med hund egentlig så usikker på kva vi skal bruke det til, men har morsomme epostadresser då så lenge..
Eier terrengbil.com også.
Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
G16B, Doug Thorley Header, Trail-Gear 6,5:1 Transfer, Front 28 Degree CV propShaft, Rockwatt crawler box kit, Zanfi 2" springs, Zanfi 10° + 10mm Front Radius arm, Caster Correction Bushes rear, Adjustable Panhard, Bilstein 5100 Shocks, Dotz dakar 15x7, goodyear duratrac 235x75x15, warn M6000
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- OlaGB
- Visitor
-
Public
Mescort wrote: Da har jeg vert innom vegvesenet med min jimny og fått denne godkjent med 2" heving og 235x75x15
Hjul fikk jeg godkjent med hjelp fra zanfi. dem sendte meg tuv papirer på en av sine biler med 235x75x15 dekk på
Så nå er det bare å vente på nytt vognkort
Skal også prøve på 1,6 l motor, men venter litt med dette pga må se om jeg klarer å finne noe nyttig info om dette først
Gratulerer!!
Please Log in or Create an account to join the conversation.