Et område for norske høyttalere.
Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden

Jimny chat på Norsk

More
17 Jan 2019 19:45 #201007 by yakuza
Replied by yakuza on topic Re:Jimny chat på Norsk

TaterTot wrote: Bilen har vært eid av en gammel kar på Østlandet, som har bodd oppi en eller annen fjellbygd. Har visst aldri kjørt på salt, før den nå i vinter la om til vinterdekk.

Eneste jeg fant ut ekstra er at knappene (H/L) visstnok henger litt. Han som har den mente det var knappene som hang litt, og måtte rengjøres.

Det med knappene er like gjerne brukerfeil. Slår ikkje ut momentant om det er spenn i drivverket eller litt ulikt turtal. og den må få med seg vacuumen, og det kjem litt an på pådrag om der er så mykje vacuum..
Men dersom det er noko, er det smøring ja.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • BerntS
  • Visitor
  • Visitor
    Public
17 Jan 2019 21:28 #201017 by BerntS
Replied by BerntS on topic Jimny chat på Norsk
Den så veldig fin ut iallefall :-)
Har en lik takboks liggende hvis noen vil ha, for 6 grønne hansa øl.


Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
19 Jan 2019 14:26 #201139 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Re:Jimny chat på Norsk
Har noen av dere noe erfaring med foliering, og om det beskytter godt?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
19 Jan 2019 15:36 #201153 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk
Vet endel i arctic truck miljøet har hatt hell med det, at det tåler litt skog/greiner osv helt fint..
Har hatt lyst til det selv da det kjøres mye i skog her, men det er ikke verdt pengene for min del.. Ut ifra prisene jeg har blitt fortalt, snakker vi fort 15-20k selv på en liten bil.. Kan like gjerne lakkere med bedliner da..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
19 Jan 2019 16:28 #201154 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk

OlaGB wrote: Vet endel i arctic truck miljøet har hatt hell med det, at det tåler litt skog/greiner osv helt fint..
Har hatt lyst til det selv da det kjøres mye i skog her, men det er ikke verdt pengene for min del.. Ut ifra prisene jeg har blitt fortalt, snakker vi fort 15-20k selv på en liten bil.. Kan like gjerne lakkere med bedliner da..


Ja, prisen er litt høy på det der. Årsaken til at jeg tenker på det er rett og slett for å få god beskyttelse. Har ikke garasje, er en faktor. Hvertfall ikke enda. Og blir det nå til at det blir oppussing, og langtur med vogna, så vil jeg ha det ordentlig.

Annen ting jeg lurer på er om noen av dere har sett/hørt/<annet alternativ> motorbytte etc som er godkjent av TÜV? En kompis av meg, som bygger om alt han har av Transportere tipset om at er det TÜV-godkjent, så er det OK også her.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
19 Jan 2019 17:34 #201157 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk
Tuv godkjenning av motorombygginger f.eks, er individuelt dokumentert hos TUV. Ergo, du må til et TUV senter i Tyskland med bilen for gjennomgang og evnt dokumentasjon.
Dette kan derimot åpne for alskens valg av motorer, hvis TUV går god for det. De kan ig godkjenne andre endringer, alt ifra store hjul til portalaksler. Baksiden er at det koster fort 40-60k for en slik dokumentasjon alt i alt.

Enkeltkomponenter som fjærer, støtfangere osv kan bli solgt med generell TUV dokumentasjon, som er nok for vegvesenet til å godkjenne.
Desverre er det ikke tilfelle med så store inngrep som motorgodkjenning.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: yakuza
Time to create page: 0.144 seconds
Joomla template by a4joomla