×
BigJimnyMeet (North) 2024 (12 Jan 2024)


BigJimnyMeet 2024

14th July 2024
Parkwood Nr. Leeds

Booking now open - EARLY BIRD DISCOUNTED PRICE

Click HERE for details

× Et område for norske høyttalere.
Du kan finne et bredere publikum for tekniske spørsmål hvis du spør i engelskspråklige deler av denne nettsiden

Jimny chat på Norsk

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
21 Feb 2019 12:11 #203586 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
+1 på den. Det koster å bygge bil, har sikkert brukt 50k på min kun i påkost på 1,5 år. Men det er jo godbilen :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
22 Feb 2019 10:01 #203662 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
www.finn.no/140915569
Den her såg grei ut, grei pris men den skulle vør på eu i oktober så er trolig avskiltningsbegjært. Forstår ikkje dei som absolutt skal sladde regnr i annonse, hadde gjort en dårlig jobb da så :lol:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
22 Feb 2019 10:16 #203664 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk

MadsV wrote: www.finn.no/140915569
Den her såg grei ut, grei pris men den skulle vør på eu i oktober så er trolig avskiltningsbegjært. Forstår ikkje dei som absolutt skal sladde regnr i annonse, hadde gjort en dårlig jobb da så :lol:


Sladding av regnr ekskluderer meg som interessert..
Beste eg har sett der var en som solgte bil med ett regnr foran, eit anna bakpå bilen, og ingen av dei tilhøyrde denne bilen..

Men denne såg ikkje hakke galen ut. og 2004 modell er mykje meir for pengane enn modellane både før og etter med bedre girkasse, bedre motor, bedre giring, og meir utstyr enn eldre bilar.

Den svarte 2008 meiner eg fortsatt framstår som shabby på bilda. trur ikkje den er heva. Den er mest sannsynlig en 2009 -bil med oppgradert girkasse og interiør. Den har egentlig gått litt langt til den prisen syns no eg.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • OlaGB
  • Visitor
  • Visitor
    Public
22 Feb 2019 15:41 #203689 by OlaGB
Replied by OlaGB on topic Jimny chat på Norsk

MadsV wrote: +1 på den. Det koster å bygge bil, har sikkert brukt 50k på min kun i påkost på 1,5 år. Men det er jo godbilen :)


Er langt over snitt påkostet min og nå. Men det er ikke mange biler som er like allsidige, i like god stand, og med så rå fremkommelighet uten at de koster det dobbelte!

Bare dobble sperrer koster 50k inkl montering, hos arctic trucks. Det setter jo ting litt i perspektiv.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • TaterTot
  • Visitor
  • Visitor
    Public
23 Feb 2019 20:05 #203731 by TaterTot
Replied by TaterTot on topic Jimny chat på Norsk
Så akkurat denne posten: www.bigjimny.com/index.php/forum/7-jimny...i-vitara-2015#203729

Her sprres det da om Vitaramotoren i Gen4. Her for en stund siden, før det ble klart at Gen4 ikke kommer til Norge, så plaget jeg vettet av en Suzukiforhandler. Da ble det nevnt at dette var noe man så på å levere til Norge. Noen andre hørt dette?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
25 Feb 2019 09:27 - 25 Feb 2019 09:27 #203806 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
Tviler på noko Suzuki blir teke inn med den motoren pga utslepp og lav bilvekt. Blir altfor høge avgifter på dei.

Boosterjet 1.5 med turbo har bedre nivå på utsleppa så lite hensikt i å heller bruke m16a blir berre dyrare bil av det.
Slik har eg forstått det i alle fall.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.
Last edit: 25 Feb 2019 09:27 by yakuza.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Mar 2019 09:54 #204174 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
Grattis med Spidergawd vinyl Yakuza :lol:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Mar 2019 09:57 #204175 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk

MadsV wrote: Grattis med Spidergawd vinyl Yakuza :lol:


YESS!! Takk :)

Fortjent også syns no eg, sidan eg ikkje kunne reise på konserten på Terminalen. :)

Kollega av meg som vant konsertbilettar med Spidergawd for nokre veker sidan så eg skulle få bli med han, men eg kunne ikkje pga et årsmøte i Røde Kors.

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Mar 2019 09:59 #204176 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
Ja den konserten kom alt for brått på meg, hadde ikkje høyrd om den før dagen før! Bokassa hadde vør tøft å fått med sej også. Skal på The Dogs neste helg!
Stjernepose e det beste eg høyrer på radio

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Mar 2019 10:06 #204177 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
RR og MAR er også bra humormessig, men Stjernepose er gull musikkmessig.

Veldig sjelden dei spelar bejånsei så eg er godt nøgd med musikken på P13 :)

Lurte på å reise Dogs/Oslo Ess ja. Lut er ikkje så verst det heller.momentium.no/terminalen/program/
Var på Seigmen, heile konge!

Rokken her i Volda har nesten berre tragisk booking.
www.rokken.no/program/
Før var det konsertar her ofte..

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • MadsV
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
    Public
06 Mar 2019 10:21 #204178 by MadsV
Replied by MadsV on topic Jimny chat på Norsk
Var på The Dogs og Kvelertak på rokken for ett par år sidan, det tok heilt av. Men ja det har dabba godt av der..

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
14 Mar 2019 08:16 #204557 by yakuza
Replied by yakuza on topic Jimny chat på Norsk
www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=142327458

Wow, denne såg fin ut og ikkje fantasipris på den heller.!
Kunne blitt en super veteran med litt kos og stell :)

Norway 2005 Jimny M16A VVT, 235 BFG MT, 2" Trailmaster, ARB rear lck, 17%/87% high/low gears.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: yakuza
Time to create page: 0.145 seconds
Powered by Kunena Forum

I hope you enjoy using this forum. Please consider making a donation towards the upkeep of this forum website.

We use cookies to give you the best online experience. Please let us know if you agree to all of these cookies. Accepting the Cookies also accepts the Disclaimers for the website.